Monday, November 21, 2011

.:: Cita Yang Menghilang ::.





Setiap Individu Mempunyai Cita-cita dan Matlamat, Misi dalam bergempur denganNya.. Kita perlu bersiap siaga dalam segala aspek rohani mahupun jasmadi dan mental.. Tetapi, Impian yang kita Idamkan selama ini, sukar untuk dikecapi tanpa sebarang minat..

Assalamualikum buat semua yang follow Megat..
Post kali ni megat buat sebab terlampau KECEWA+HAMPA+SEDIH=MARAH dengan diri Megat.. Kelmarin 21/11/2011, Result untuk SPA [Latihan Separa Perubatan (PPP)] keluar... Alangkah Dukacitanya bila keluar kt SKRIN NETBOOK (Dukacita anda tidak berjaya untuk Latihan)
Serius, Time tu, memang bersemangat nak Study STPM (Sejarah)hilang terus.. Dan mula nak nangis.. Ye lah, cita2 megat kot dari Form4 lagi.. Tahniah buat Sahabat megat.. Mustaza Rahman sebab layak untuk menyertai Latihan PPP.. Tahniah taw (^____^)

Dalam Suasana Hening tu, Megat memang x boleh nak tahan kedukaan yang berpaut di hati ni.. Hanya ALLAH ja yang tahu.. Tapi, Serius.. Megat pasrah je.. Walaupun Cita-cita x ketersampaian.. Sekurang-kurangnya, dalam Family Megat dah ada dlm Bidang Perubatan.. Kan? Tahniah Buat kak Fatini.. Adik jeles dengan kamoo.. Hehehe (n____n) terbaeekkkk!!

Kemarin STPM bermula dengan Paper Pengajiam Am Kertas 2 (900/2)..
= Alhamdulillah, Megat boleh buat walaupun dalam tekanan sebab Pengawas Peperiksaan Tunggu Megat untuk Ikat kertas... OMG!!!!!

______________________________________________

Hari ini (22/11/2011) Selasa...

= Megat bangun pagi tadi, terus memikirkan tentang masa depan Megat.. Sebenarnya, megat masuk Form 6 ni bukan sebab nak masuk Universiti pun.. Cuma transit untuk Megat join PPP ja.. Tapi nak buat macam na, dah x ada rezeki kan.. Mungkin Allah dah letakan rezeki yang lain untuk megat kot.. Amin...
Dalam keserabutan, selepas persiapan diri dibuat.. Megat terus capai Netbook kesayangan Megat ni dan bergegas ke Dorm 1L2 untuk surf internet..

--------------------------------------------------------
Terdetik jauh disudut hati, Allah menggerakkan Jari megat untuk mencari Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Cikgu ka?) Carian unversiti yang menawarkan pogram Pendidikan.. Walaupun, dahulu megat x berminat nak jadi cikgu.. Hari ni, terdetik nak menjadi guru.. walaupun dah hampir 13 tahun berada di sekolah, ramai yang berbicara bahawa "Alah, boring jadi cikgu, dah la lama belajar kt Sekolah, lepas tu nak balik mengajar kt sekolah pulak"..
Itu hanya tanggapan kolot mereka yang x tahu menilai profesion ini sebagai amalan dan sumbangan buat anak bangsa..

= megat berusaha sehabis baik untuk STPM 2011 ni, supaya dalam Famili Megat ada yang masuk Universiti dlm bidang Pendidikan... Amin...

______________________________________

Antara universiti yang menjadi pilihan hati jantung intan permata ialah :

~Universiti Putra Malaysia
~Unversiti Sains Malaysia
~Universiti Pendidikan Sultan Idris
~ Universiti Malaysia Sarawak

[Ya ALLAH, kau berikanlah petunjuk dan jalan keampunan untuk diriKu.. Ya Robbi, Kau maha pengasih lagi maha penyayang, Kau berikanlah kebaikan dalam setiap perbuatan yang aku lakukan dan anugerahkan kejayaan dalam STPM 2011... Amin]

No comments:

Post a Comment